Spis treści numeru 10 (I/2004)

  • 2

    Zaproszenie

    Czesława Frejlich

    Wstęp do numeru

  • 2

    Kalendarium

    Janusz Antos

    wystaw, targów i konkursów w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez

  • 6

    Rozmaitości

    Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.

  • 8

    Wyniki konkursu na kalendarz HP Polska

    Michał Warda | Konkurs

    Przewodniczący Jury uzasadnia wybór nagrodzonych prac.

  • 10

    Cincinnati Chili

    Ali Madad | Zawód - Projektant

    To, co robię, rzeczywiście mieści się na obrzeżach dizajnu przez wielkie "D". Zawsze uważałem, że "prawdziwy dizajn" powinien być nie tylko usługą dla klienta, lecz także rozwijać projektanta - mówi Elliott Earls kierujący Wydziałem 2D w Cranbrook Academy of Art.

  • 16

    Cranbrook

    Ali Madad | Prezentacje

    O jednej z najbardziej kontrowersyjnych amerykańskich szkół projektowania pisze jeden z jej absolwentów.

  • 21

    Lepiej!

    Piotr Kunce | Wydarzenia

    Wrażenia z 18. Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach.

  • 22

    Iskra w oku

    Jacek Mrowczyk | Zawód - Projektant

    Poszukujemy rozwiązań, które wnoszą coś nowego i dzięki którym nasze otoczenie robi się ciekawsze i lepsze - Barbara i Andrzej Olejniczakowie z powodzeniem prowadzą swoje studio projektowe w Nowym Jorku.

  • 28

    U Warholów

    Lex Drewinski | Wydarzenia

    Sukces polskiego plakatu na Triennale Plakatu w Trnavie jest zarazem sukcesem młodych. (...) Są to w większości prace mądre, świeże, dystansujące się od wymęczonego realistyczną manierą i tonącego w sosie pseudomalarskości "stylu", od wielu już lat spychającego polski plakat w otchłań kiczu.

  • 34

    Stół '02

    Piotr Grzyb | Wydarzenia

    Omówienie wyników 5. Biennale Sztuki Projektowania, którego tematem był stół i przedmioty z nim związane.

  • 40

    Medusa Group Architects

    Autoprezentacje

    Prezentują swoje prace: Przemo Łukasik, Łukasz Zagała, Tomasz Majewski i Wojciech Rutkowski – laureaci III nagrody i wyróżnienia 2+3D w konkursie Stół 02.

  • 42

    Jak oni to robią?

    Ake Rudolf

    O formach promocji dizajnu we Włoszech – instytucjach, targach, wystawach, szkołach i lobbingu środowisk przemysłowych.

  • 47

    Jak to robią w Lago

    Monika Bielak | Zawód - Projektant

    Prezentacja dorobku niewielkiej włoskiej firmy Lago, która dzięki dobremu dizajnowi i marketingowi odnosi sukces nie tylko we własnym kraju.

  • 50

    Wypłynął żabką

    Herman Fryc | Zawód - Projektant

    Zawód projektanta jest rodzajem bzika, wprawdzie posługujemy się racjonalnymi metodami, ale swoją pracę traktujemy bardzo emocjonalnie. Myślę, że nie jestem w tym odosobniony – o projektowaniu Wojciecha Małolepszego.

  • 54

    Józefa Wnukowa

    Anna Demska | Historia dizajnu

    Z historii polskiego dizajnu - tuż po wojnie na Wybrzeżu powstała sopocka szkoła tkaniny dekoracyjnej, która rozpoczęła modę na tzw. "pikasy".

  • 60

    Polen viser frem

    Ryszard Poniedziałek | Wydarzenia

    "Polska prezentuje, wyznacza drogę" - wystawa współczesnego polskiego dizajnu w Danii ? prezentacja prac ponad stu młodych projektantów i grafików.

  • 61

    O dydaktyce wzornictwa w Polsce

    Wojciech Wybieralski

    Paradoks kształcenia w dziedzinie wzornictwa polega dziś na tym, że sami nie znamy odpowiedzi na bardzo wiele związanych z nim pytań, szczególnie gdy wziąć pod uwagę niesłychane zmiany i przyśpieszenie cywilizacyjne ostatnich czasów.

  • 66

    CtP

    Sebastian Barabanow

    Computer to Plate - "z komputera na płytę" - o coraz częściej stosowanej technologii wykonywania form drukowych wprost w naświetlarkach.

  • 68

    Plakatowa globalizacja?

    Mieczysław Górowski | Polemiki

    Powinniśmy dbać o różnorodność polskiego plakatu, pieczołowicie zachowując to, co w nim dobre, a poprawiając błędy. Polemika z opinią Krzysztofa Lenka na temat polskiego plakatu.

  • 70

    (czerń)2

    Lex Drewinski | 2 po 3

    Nie tylko o projekcie logo Uwe Loescha dla Wyższej Szkoły Medialnej w Kolonii

  • 72

    Religia nowego tysiąclecia

    Jan Sowa | Opinie

    Dzięki propagandowej maszynerii społeczeństwa konsumpcji samo kupowanie staje się synonimem spełnienia, a towar awansuje do roli fetysza, czyli przedmiotu, z którym kojarzone są magiczne, nadnaturalne możliwości. Pojawia się fetyszyzm towarowy.

  • 76

    Miara po(do)stępu

    Jerzy Porębski | Opinie

    To, co nas wyróżnia, to nie to co posiadamy, ale to, do czego mamy dostęp.

  • 77

    English Summaries

Szukaj nas na Facebooku

Szukaj