Spis treści numeru 16 (III/2005)

  • 2

    Wzornictwo się kupi

    Czesława Frejlich

    Wstęp do numeru

  • 2

    Kalendarium

    Wystawy, targi i konkursy w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez

  • 6

    Wszystkie ręce na pokład!

    Beata Bochińska | Żółta kartka

    "Czy ma sens istnienie w obecnym kształcie takich instytucji, jak Ośrodek Wzornictwa Nowoczesnego Muzeum Narodowego w Warszawie lub Instytut Wzornictwa Przemysłowego?"

  • 8

    Rozmaitości

    Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.

  • 12

    Helvetica była błędem

    Martin Majoor | Typografia

    O nie zawsze chlubnej historii projektów pism bezszeryfowych.

  • 16

    Wejście smoka

    Tomasz Budzyń | Prezentacje

    Prezentacja tandemu projektowego Joanna Górska & Jerzy Skakun.

  • 24

    Lifting czy operacja

    Jan Bielak | Znaki

    Omówienie okoliczności i sposobów przeprojektowywania znaków graficznych, na przykładach znanych firm.

  • 28

    Siła wyobraźni

    Aleksandra Giza | Prezentacje

    Rzecz o czołówkach filmowych jednego z najznamienitszych amerykańskich studiów projektowych Imaginary Forces.

  • 34

    Tadeusz Trepkowski – dyscyplina znaku i znaczenia

    Krzysztof Lenk | Historia dizajnu

    Przypomnienie postaci i twórczości plakatowej Tadeusza Trepkowskiego.

  • 38

    Moho

    Herman Fryc | Prezentacje

    Prezentacja nowo powstałej firmy projektującej i wytwarzającej dywany z sukna.

  • 41

    Dizajn wagi ciężkiej

    Prezentacje

    Piotr Gełesz współpracuje z firmą NED specjalizującą się w projektowanych statków.

  • 44

    Ross Lovegrove

    Magda Kochanowska | Zawód - Projektant

    Rozmowa z brytyjskim projektantem balansujący na pograniczu wzornictwa i sztuki.

  • 50

    Stanisław Witkiewicz – styl zakopiański w sztuce użytkowej

    Zbigniew Moździerz | Historia dizajnu

    "Styl zakopiański był pierwszym polskim stylem narodowym, który wyszedł poza ramy teoretycznych postulatów i dał praktyczne realizacje nie tylko w Zakopanem, ale także w wielu innych miejscowościach na ziemiach polskich."

  • 58

    Szersza perspektywa – jak to robią w Wielkiej Brytanii

    Guy Julier

    O działaniach, jakie podejmują rząd i władze lokalne w Wielkiej Brytanii, aby promować dizajn.

  • 67

    Plakat do dupy?

    Lex Drewinski | 2 po 3

    Kanwą felietonu "2 po 3" jest tym razem zderzenie dwóch "szokujących" kampanii reklamowych.

  • 70

    Penguin

    Grzegorz Sowula | Przeboje dizajnu

    Historia wydawnictwa obchodzącego w tym roku swoje siedemdziesięciolecie

  • 74

    Projektowanie uniwersalne

    Päivi Tahkokallio | Teoria dizajnu

    O idei projektowania, w której bez względu na wiek i grupę społeczną użytkownicy stają się równorzędnymi odbiorcami.

  • 77

    English summaries

Szukaj nas na Facebooku

Szukaj