Spis treści numeru 34 (I/2010)

  • 2

    Na ludowo

    Czesława Frejlich | Wstęp do numeru

  • 2

    Kalendarium

    Anna Myczkowska, Anna Szwaja | Kalendarium

    Wystawy, targi i konkursy w Polsce i na świecie oraz skrótowe omówienia ważniejszych imprez.

  • 6

    Rozmaitości

    Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.

  • 8

    Nowości książkowe

  • 10

    Liczy się idea

    Tomek Bierkowski | Wydarzenia

    Relacja z Międzynarodowego Triennale Plakatu w Tranvie na Słowacji. Formuła przeglądu została poszerzona o kategorię stron internetowych.

  • 16

    Co widać z góry? Diagramy izometryczne

    Krzysztof Lenk | Projektowanie informacji

    Specjalista z zakresu projektowania informacji omawia sposób zapisu dużej ilości złożonych danych przy użyciu diagramów izometrycznych. Metoda ta okazała się szczególnie przydatna przy prezentacji struktur stron internetowych.

  • 22

    Zachmurzenie zmienne. Multimedialne projekty Troiki

    David Crowley | Prezentacje

    „Troika wyraźnie poszerza zakres definicji zawodu projektanta. Niewielka londyńska pracownia, którą w 2003 roku założyli inżynier projektant Sebastien Noel oraz projektantki graficzne Conny Freyer i Eva Rucki, szybko zyskała uznanie i rozgłos dzięki nowatorskim pomysłom i coraz bardziej ambitnym projektom”.

  • 30

    Projekty dyplomowe 2008/2009

    Halszka Ogińska | Dyplomy 2008/2009

    Kolejna odsłona przeglądu najlepszych dyplomów projektowych z zakresu grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego obronionych w ubiegłym roku. Tym razem pokazujemy po sześć prac z każdej dziedziny.

  • 44

    Trzy pokolenia. Projektanci z Izraela

    Magda Kochanowska | Prezentacje

    Prezentacja dorobku pięciorga „pierwszoligowych” izraelskich projektantów: Yaacova Kaufmana, duetu Ami Drach i Dov Ganchrow oraz najmłodszych – Naamy Steinbock i Idana Friedmana.

  • 56

    W małej grupie duża siła. Projektowanie na Litwie

    Czesława Frejlich | Jak to robią inni

    O tym jak dobrze radzą sobie projektanci w niewielkim kraju dotkniętym kryzysem gospodarczym.

  • 64

    Etnodizajn. Zdobienie, przetwarzanie czy nowa wartość?

    Agnieszka Jacobson‑Cielecka | Idee w praktyce

    Refleksje na temat wyzyskiwania kultury ludowej w projektowaniu – na kanwie kilku ubiegłorocznych wystaw.

  • 72

    Ergonomia – prawdziwe wzornictwo

    Dominik Lisik | Wydarzenia

    Uwagi o możliwościach wykorzystywania wiedzy ergonomicznej w projektowaniu, zainspirowane londyńską wystawą „Ergonomics Real Design”.

  • 76

    Naturalnie, lokalnie, koniecznie

    Jacek Mrowczyk | Wydarzenia

    Czy projektowanie zrównoważone zmieni świat na lepsze? Nowojorska wystawa „Design for a Living World” nie dała odpowiedzi na to pytanie. Pokazała jednak nowe kierunki, którymi może podążać projektowanie XXI wieku.

  • 84

    Raport z festiwalu w budowie

    Sebastian Cichocki | Wydarzenia

    O pierwszej edycji festiwalu „Warszawa w budowie”, który ma pomóc miastu w rywalizacji o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

  • 88

    Styl zakopiański i jego reperkusje

    Zbigniew Moździerz | Historia dizajnu

    Jako jeden z niewielu, styl zakopiański utrwalił się na dłużej w polskiej kulturze. Choć nie w pierwotnej formie, był widoczny w międzywojniu i za czasów PRL, jest też obecny współcześnie.

  • 98

    (*1940 – † 1980 – **2008)

    Lex Drewinski | 2 po 3

    O pośmiertnym zaangażowaniu Johna Lennona.

  • 100

    Dociekliwość i ruch oporu

    Andrzej Tomaszewski | Zawód – Projektant

  • 104

    Dizajnozaurus wrak. Czy działania marketingowe i nowe szkoły dizajnu zniszczą tradycyjne projektowanie?

    Natalia Ilyin | Felieton

    „Z tych, którym uda się znaleźć pracę, po pięciu latach pozostanie w zawodzie zaledwie 30 procent. Dlaczego? Bo praca projektanta grafika jest w dużej mierze monotonna, rutynowa, nudna i na ogół wcale nie przypomina wystrzałowego życia Stefana Sagmeistera na Bali”.

  • 110

    Cennik 3D

    Michał Stefanowski, Czesława Frejlich | Finanse

    Zasady wyceny projektów wzorniczych w nowym opracowaniu SPFP, nawiązującym do cennika z lat osiemdziesiątych.

  • 113

    DODATEK SPECJALNY
    Made in Holand. Wzornictwo holenderskie

    Dodatek promocyjny pod redakcją Aimée van Lijf, przygotowany na zlecenie Agencji Rozwoju Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej przy Ministerstwie Gospodarki Holandii.

Szukaj nas na Facebooku

Szukaj