Spis treści numeru 45 (IV/2012)

  • 4

    Wstęp do numeru

    Czesława Frejlich

  • 6

    Rekomendacje

    Skrótowe omówienia imprez rekomendowanych przez redakcję. Informacje o imprezach polecanych przez redakcję.

  • 8

    Rozmaitości

    Skrótowe omówienia książek i rekomendowanych imprez m.in. o wynikach konkursu „Dobry Wzór 2012” i poznańskiej „Design by”, frankfurckiej wystawie „10+1”, 8, Triennale w Trnavie. Między innymi omówienia wyników konkursów „Dobry Wzór 2012”, „Design by”, korespondencje z 8. Triennale w Trnavie i z frankfurckiej wystawy „10+1” podsumowującej program Talents, recenzje książkowe.

  • 18

    Co powiedzieć dziecku?

    Anna Machwic-Adamkiewicz | Zawód ilustrator

    „Polski rynek książek dla dzieci wyraźnie ożywił się w ostatnich latach. W księgarniach nie brakuje dziś pozycji, które zachwycają ilustracją i opracowaniem graficznym”. Autorka przedstawia sytuację polskich ilustratorów oraz ich zmagania z wydaniem autorskich książek.

  • 34

    Kto się z nami nie wybije…

    Ewa Oliver | Opakowania

    Tekst traktuje o opakowaniach wysokoprocentowych trunków i o towarzyszących im graficznych historiach. Tylko dla dorosłych!

  • 42

    Bez medalu

    Jasiek Krzysztofiak | Wydarzenia

    Bilans projektowy Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie.

  • 48

    Ideały młodości. Jan Sawka

    Magdalena Czubińska | Historia dizajnu

    Przypomnienie sylwetki i dorobku Jana Sawki, zmarłego w sierpniu wszechstronnego artysty, którego plakaty, malarstwo, grafika i instalacje często określane są jako psychodeliczne.

  • 56

    Nie wystarczy sprzedawać. Wierszyłłowski i Projektanci

    Czesława Frejlich, Dominik Lisik | Zawód projektant

    O polskim rynku, konserwatyzmie kupujących i edukacji z perspektywy architekta wnętrz – rozmowa z Mikołajem Wierszyłłowskim.

  • 64

    Biegać, skakać, latać, pływać – zmieniać, wdrażać, udostępniać

    Anna Nacher | Idee

    „Idee open design brzmią nieco utopijnie, to prawda. Widać jednak także, że wpisują się w pewną zmianę kulturową o poważniejszym charakterze, mającą wszelkie cechy zmiany paradygmatycznej”.

  • 70

    Mieć czy używać?

    Magda Kochanowska, Roberta Barban | Idee w praktyce

    O różnicy między konsumentem a użytkownikiem i o nowej roli projektantów.

  • 74

    Wokół łodzi runabout

    Paweł Gełesz | Wodny świat

    Autor, architekt statków, przybliża przeszłe i współczesne problemy projektowania luksusowych motorówek.

  • 78

    Bill Moggridge, cichy bohater dizajnu

    Weronika Rochacka | Przeboje dizajnu

    O tym, jak powstał pierwszy laptop i jak narodziła się nowa dziedzina wzornictwa – projektowanie interakcji.

  • 82

    Ostrożnie, po śladach

    Nassir Khamin | W branży

    O rozwijającym się polskim rynku obuwniczym opowiada projektant obuwia pracujący dla krajowych wytwórców.

  • 88

    Publiczna, czyli jaka?

    Weronika Rochacka | Projektowanie społeczne

    Zwiększa się w Polsce potrzeba zmian jakości miejskich przestrzeni publicznych. Przykłady inicjatyw zmierzających do ich poprawy.

  • 94

    Oswojone problemy

    Małgorzata Kopecka | Projektowanie społeczne

    Czy pożyteczne z przyjemnym zawsze da się połączyć? Rozważania na temat popularnych i atrakcyjnie zaprojektowanych stron internetowych poświęconych kampaniom społecznym.

  • 100

    Grzeszna przyjemność

    Jacek Mrowczyk | Prezentacje

    Rozmowa z Jenną Goldberg, autorką dekoracyjnych mebli inspirowanych sztuką japońską, afrykańską i australijską.

  • 104

    Smakuje jak ulał…

    Piotr Mikołajczak | Czarny Piotruś

    „Czy zauważyliście, że jakoś przez gardło nie przechodzi określenie »wzornictwo autorskie«? Dizajn to co innego – jest taki fajny, na luzie; jakieś tam wzornictwo to przecież nudy, a przemysłowe to już w ogóle… Jakieś koparki czy tokarki?”

  • 107

    Pociąg do secesji

    Lex Drewinski | 2 po 3

    Tematem felietonu jest tym razem Dworzec Witebski w Sankt Petersburgu.

  • 110

    Logo, tanio i drogo

    Kuba Sowiński | Finanse

    Druga część „cennika” poświęcona projektom identyfikacji wizualnej.

Szukaj nas na Facebooku

Szukaj