Wstęp do numeru
Konkursy, targi, wystawy projektanckie w kraju i na świecie oraz krótkie omówienia wybranych imprez.
Na okładkę następnego numeru 2+3D
| Wydarzenia
Kilka krytycznych uwag dotyczących tego elitarnego Biennale wymagającego nowego, współczesnego spojrzenia na tę imprezę oraz lepszej jej organizacji zebrał wśród kolegów plakacistów Kuba Sowiński.
| Zawód - Projektant
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Spotkanie z Gerardem Ungerem.
| Zawód - Projektant
Roman Duszek i Ryszard Bojar przybliżają w jaki sposób projektowali ten skomplikowany system informacji wizualnej, którego realizacja trwa bez mała dwadzieścia lat.
| Historia dizajnu
Druga część artykułu o historii i roli dizajnu w muzyce rockowej.
| Prezentacje
Prezentacja 14 wybranych dyplomów z zakresu grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego ze wszystkich znaczących wyższych szkół projektowych w Polsce.
| Prezentacje
Wywiad Kacpra Dolatowskiego z założycielami jednej z najlepszych firm projektowych w USA oraz prezentacja ostatnich projektów już uhonorowanych nagrodami Amerykańskiego Stowarzyszenia Wzornictwa Przemysłowego.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Smart Design.
| Prezentacje
Tę już zapomnianą technikę tkacką uprawiają Krystyna Nadratowska-Górska i jej studenci w łódzkiej Akademii. Nie tylko potrafią przystosować tradycyjną tkaninę do współczesnych warunków technologicznych, ale znaleźć nową jej jakość estetyczną.
| Historia dizajnu
Artykuł przybliża sylwetkę tego wyjątkowo utalentowanego projektanta tworzącego w latach 60. ceramikę, która wpisała go na trwałe do historii polskiego dizajnu.
| Zawód - Projektant
O tym jak projektowano autobus szynowy i o sztuce pracy w zespole interdyscyplinarnym, która nie musi prowadzić do rozwiązań kompromisowych, napisał Marek Średniawa, jeden z członków zespołu.
Konkurs
Wyniki konkursu Marksmana na luksusowy prezent biznesowy i uzasadnienie przyznania III nagrody polskiemu studentowi.
| Teoria
"Jak zmienia się gust? Zazwyczaj historycy sztuki i historycy dizajnu tłumaczą zmiany stylu rezultatami pracy wielkich twórców i genialnych kreatorów, które stopniowo przenikają na rynek i stają się obowiązującym gustem". Z tą ugruntowaną opinią nie zgadza się Adrian Forty
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: Piękno musi być nieskazitelne.
O historii ICSID-u - Międzynarodowej Radzy Stowarzyszeń Projektowania Przemysłowego zrzeszającej krajowe organizacje projektowe i o polskim udziale w tej organizacji piszą Ryszard Bojar i Michał Stefanowski.
Ten artykuł został też opublikowany w wersji elektronicznej. Zobacz: ICSID – International Council of Societies of Industrial Design.
| Ilustracja
Konwencja komiksu zadomowiła się już na stałe w prezentacji projektów spotów reklamowych. Ale czy storybord rzeczywiście pokazuje ostateczny wygląd filmu i czego tak naprawdę oczekują zleceniodawcy od twórców tej formy przekazu dowiemy się z artykułu Jerzego Szyłaka.
| Opinie
"Moja praca Henri de Toulouse Lautrec została zdjęta z ekspozycji w Muzeum Plakatu w Wilanowie, pod wpływem ekstremistów katolickich, mimo iż na 18. Międzynarodowym Biennale Plakatu otrzymała złoty medal" – list Alaina Le Querneca
| Opinie
Opinie Macieja Pawłowskiego i Romana Duszka na temat nowego logo Polski, budzącego szereg zastrzeżeń środowisk twórczych i nie tylko z powodu skojarzeń, z którymi nie wszyscy chcieliby się utożsamiać, ale przede wszystkim z powodu jego niskiej jakości graficznej.
Konkurs